Άρθρο στο “ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ”
Ένα από τα βασικότερα διακυβεύματα της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι η άμεση και η ποιοτική αναβάθμιση των δημόσιων συγκοινωνιών, με στόχο την περαιτέρω βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών. Επιδίωξή μας στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι να βρεθούμε δίπλα σε κάθε επιβάτη, να καταγράψουμε και να λύσουμε κάθε πρόβλημα.
Αποσκοπούμε να δώσουμε σε όλους τη Δημόσια Συγκοινωνία που δικαιούνται. Από την ανάληψη των καθηκόντων μου μέχρι και σήμερα έχω μπει σε αρκετά λεωφορεία, έχω ακολουθήσει πολλά δρομολόγια στο Λεκανοπέδιο της Αττικής και έχω συνομιλήσει με πολλούς επιβάτες αλλά και εργαζόμενους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς καθώς και σε πολλά αμαξοστάσια ώστε να διαπιστώσω κάθε μικρό και κάθε μεγάλο ζήτημα που χρήζει άμεσης αντιμετώπισης.
Ο σχεδιασμός που υλοποιούμε προβλέπει νέες, σύγχρονες και «πράσινες» δημόσιες συγκοινωνίες, με αυστηρά χρονοδιαγράμματα. Κεντρική δέσμευση της κυβέρνησης είναι μέχρι το 2027 να μην υπάρχει κανένα παλιό λεωφορεία σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για μία τεράστια επένδυση 2 δις που θα οδηγήσει στην επιδιωκόμενη αναβάθμιση της Δημόσιας Συγκοινωνίας.
Ήδη από τα μέσα Ιουνίου κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, υπηρετώντας ταυτόχρονα την προώθηση της ηλεκτροκίνησης. Μέχρι τα μέσα του 2025, 300 νέα λεωφορεία συμπιεσμένου φυσικού αερίου θα αντικαταστήσουν παλαιότερα λεωφορεία. Τις επόμενες εβδομάδες αναμένουμε να βγει σε διαβούλευση νέος διαγωνισμός για την προμήθεια 700 νέων ηλεκτρικών λεωφορείων βραδείας και ταχείας φόρτισης για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς και τρόλεϊ. Αντίστοιχα, μέσα στον επόμενο χρόνο πρόκειται να δοθεί στη δημοσιότητα διαγωνισμός για την επιπλέον προμήθεια 50 έως 100 λεωφορείων κυψελών υδρογόνου.
Αυτή την εβδομάδα στο νέο Αμαξοστάσιο του Κορωπίου, παρουσιάσαμε τα πρώτα καινούρια λεωφορεία που θα εξυπηρετούν την Ανατολική Αττική, αντικαθιστώντας τα παλιά. Συνολικά, 96 νέα λεωφορεία θα ανανεώσουν τον στόλο της Ανατολικής Αττικής και 115 αυτόν της Δυτικής Αττικής, φτάνοντας σε ένα σύνολο 211 νέων οχημάτων, τους επόμενους 8 μήνες. Επιπρόσθετα, προχωράμε στην πρωτεύουσα και στη συμπρωτεύουσα στις μισθώσεις 300 και 164 λεωφορείων (leasing) αντίστοιχα.
Ταυτόχρονα, με αδιαπραγμάτευτο και έμπρακτο τρόπο, είμαστε δίπλα στα ΑμεΑ, καθώς τα νέα λεωφορεία στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη μέχρι τα μέσα του 2025 θα είναι απόλυτα προσβάσιμα. Έχει ήδη συσταθεί Επιτροπή για τα ΑμεΑ στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς απαιτείται ενδελεχής μελέτη για τη λήψη πρόσθετων μέτρων για να διασφαλίσουμε την καθολική πρόσβασή τους στα μέσα μαζικής μεταφοράς και να προστατεύσουμε το δικαίωμά τους στη μετακίνηση. Τα 400 λεωφορεία που δεν είχαν ράμπα αναπήρων θα έχουν αντικατασταθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2025 και θα τοποθετηθούν ράμπες στα 100 τρόλεϊ που μέχρι σήμερα δεν διαθέτουν.
Διανύουμε ένα έτος αλλαγών, θέτοντας το 2024 τα θεμέλια για τις συγκοινωνίες στην Ελλάδα που ονειρευόμαστε. Τα επόμενα τρία χρόνια θα παρουσιάσουμε το όραμά μας μέσα από τους Νέους Συγκοινωνιακούς Χάρτες της Αττικής και της Θεσσαλονίκης, όπως επίσης και τη νέα αρχιτεκτονική των συγκοινωνιών για όλη την Ελλάδα. Θα υπηρετήσουμε το σχέδιό μας με προσήλωση και έμφαση στην αποτελεσματικότητα ούτως ώστε μέχρι το 2027 όλοι οι επιβάτες στην χώρα μας να βιώνουν μία καθημερινότητα που θα βασίζεται στα ευρωπαϊκά πρότυπα των μεταφορών.